Dr van der Kolk, gdy niedawno przemawiając na profesjonalnej konferencji, był otwarty o tym, że podobnie jak większość doradców, że nie wiedział, jak tempo pracy uczynił z ocalałych urazowych. Podobnie jak większość doradców dzisiaj, powiedział, że "nie było pamiętać o wpływie posiadania ludzie mówią o tych bardzo przerażające rzeczy." Nauka o wpływie Trauma na mózg, co skłoniło go mówić na całym świecie kształci specjalistów o zagrożeniach związanych z re-opowiadający i tzw "Mówiąc lekarstwo". Specjaliści interwencji kryzysowej pracujący w szkołach zaczynają potwierdzić niebezpieczeństw. podsumowania badań Szkoła zarządzania kryzysowego przewidziane w oficjalnej gazecie Krajowego Stowarzyszenia Psychologów Szkolnych (NASP) stwierdził, że wczesne interwencje kryzysowe obejmujące szczegółowe słowne wspomnienia zdarzeń nie może być pomocne i może umieścić te o wysokim podniecenia na większe ryzyko (Brock Jimerson, 2002).
Co wydaje się być najbardziej pomocny o aktualnym podejściem wycieczki wysokogórskie z przewodnikiem na kryzysy zarządzających jest spotkanie w grupie i rozpowszechniania informacji. Litz i jego współpracownicy opublikowali badanie porównujące model CISD z terapią poznawczo-behawioralna (CBT) (Litz, szary, Bryant, Adler, 2002). Często między podejściami była edukacja na typowych reakcjach i instrukcji w umiejętności radzenia sobie stresu i niepokoju. Wyniki wykazały, że spotkanie w grupie, co przyczyniło się do utrzymania morale i spójności. Interwencje Grupa wydawała się stanowić okazję dla osób w grupie, aby czuć się mniej napiętnowane i bardziej potwierdzone, a uprawniona. Psycho-edukacja i rozpowszechnianie informacji na temat, czego się spodziewać również cytowane jako pomocne ramach tych podejść kryzysowych. Nawet pojedyncze sesje kiedy poparły niż terapeutyczne były pomocne, gdy (a) oceniano pod kątem konieczności trwałego leczenia, (b), pod warunkiem pierwszej pomocy psychologicznej, oraz (c) oferowanej edukacji na temat urazów i przetwarzania zasobów.