Jego nacisk, podobnie jak większość innych, znajduje się na wywiad rozbitka kryzysowej. Etapy kryzysu wywiadów w swoim podejściu to wyjaśnienie roli, opis problemu, eksplorację bieżących działań zaradczych, "skalowanie" radzenia sobie postęp, sformułowanie "następny krok" i zamknięcia. Celem tego podejścia jest ustanowienie pomocnych umiejętności radzenia sobie ze stresem. Pytania podczas rozmowy mają na celu ułatwienie radzenia sobie w celu upoważnienia uczniów do podejmowania działań we własnym imieniu.
Przykłady obejmują radzenie sobie pytania: Co robisz, aby dbać o siebie w tej sytuacji? Jak myślisz, kto będzie najbardziej pomocne dla Ciebie w tej chwili? Co o tej osobie byłoby najbardziej przydatne? Byłaś przez przerażającą sytuację wcześniej? Jak przejść przez to czym? Rozwój zasobów dla studenta czerpać w trudnych czasach jest kluczem. "Skalowanie" pytania są również związane z radzenia sobie. Pomagają uczniom ocenić jak wiele lepiej lub gorzej, oni myślą, że robią i dać miernik do doradców kryzysowych ile poczyniono postępy. Razem, doradcy i studenci problemów rozwiąże się osiągnąć rozwiązania do przenoszenia wagi w pożądanym kierunku.
Podczas prezentacji Hass ", podkreślił znaczenie opowiadający o tym, co wydarzyło się w czasie kryzysu. Stwierdził on, że naukowcy odkryli, że umieszczenie traumatyczne wydarzenie na język jest kluczowym elementem procesu gojenia. Pomysł jest, że język pomaga obrazy i uczucia mamy o przerażającym wypadku stają się bardziej zorganizowane, zrozumiany i rozwiązany.
Badania, które Hass miał na myśli były prowadzone przez dr Edna Foa, profesora psychologii na Uniwersytecie w Pensylwanii, którzy dwadzieścia lat temu, rozpoczął studia ofiarom gwałtu. Odkryła, że ??większość ofiar gwałtu spontanicznie odzyskane bez potrzeby formalnej interwencji, ale piętnaście procent rozwiniętych objawów stresu pourazowego (Groopman, 2004).